söndag 2 oktober 2011

Foto-triss-tema-Rosa

Temat i veckans fototriss är Rosa, och det med tanke på Rosa bandets kampanj till stöd.
 
En god sak och ett bra tema, Alla mina bilder är fotade idag.
 
Jag börjar min fototriss med en ros, en soft rosa.
Den andra bilden är på en målning jag gjorde för ett par år sedan med temat "Survivor" och den och jag reste till Göteborg för att ställa ut på galleri Cosmopolitan med andra utställare. Allt till stöd för Rosa Bandet, även en bok blev utgiven i temat och där fanns det här konstverket med.

Den tredje bilden är på en skulptur jag gjort "SHE", hon är svagt rosa och är donerad till naturen. Jag har nu följt hennes utveckling sedan i våras. Intressant att se hur hon sjunker ihop mer och mer och det blir spännande att fota henne när snön kommer. 


Vill ni se mer konst-gå in på Axart

21 kommentarer:

  1. Intressanta och konstnärliga bilder i de två understa. Tavlan blir min favorit.

    SvaraRadera
  2. Mittbilden blir min favorit - gillar survivers :)

    SvaraRadera
  3. Oj, stackars SHE, ska hon ligga där och förgås! Vad är hon gjord av?

    SvaraRadera
  4. Härligt att se hur vi alla ser på detta - och hur vi anammar temat - svårt tema , själv kunde jag inte få in nåt rosa skimmer i detta tema - blev en slags dagbok över dagen som man borde vara så glad över ...

    Ha en underbar dag och vecka ..

    SvaraRadera
  5. Wow - mäktig triss... Känsloladdad association till veckans tema, och du har verkligen täckt in en stor del av komplexiteten... Mycket stark triss!

    SvaraRadera
  6. Fina trissbilder och rosen är verkligen rosa så det stänker om det. :-)

    SvaraRadera
  7. Rosen är supervacker!

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  8. Gillar dina rosa inslag i trissen. Gillar målningen skarpt! Men SHE gör mig nyfiken, nyfiken på tanken!

    SvaraRadera
  9. Jättefina bilder. Den sista är intressant!

    SvaraRadera
  10. Verkligen fin foto-triss, Ax. Gillar alla tre bilderna! Rosen är så ljuvligt rosa och vacker. Din målning, spännande! Och SHE som inne på sin sista suck (kanske) får oxå vara med! Kram Marianne

    SvaraRadera
  11. Härligt kreativt. :-)
    Snyggt. Din skulptur "she" verkar spännande. Få se hur den förändras?
    Du visar verkligen upp en rosa ros, vacker.
    Naturen är fantastisk.

    SvaraRadera
  12. Wow - Det er en virkelig fin fototriss du har lavet - Jeg kunne godt tænke mig at se hvordan "SHE" har det når sneen dækker :D

    SvaraRadera
  13. rosa rosor är underbart vackert, fina konstverk du har gjort tjusigt

    SvaraRadera
  14. Fina bilder, gillar nog tavlan mest!

    SvaraRadera
  15. Skulpturen var en spännande sak! Hade inte gissat på en "she" :) Tavlan är härlig!

    SvaraRadera
  16. Stackars SHE vart ligger hon och kommer hon att vara en survivor?????

    SvaraRadera
  17. Rosen är härligt rosa....Survivor gillar jag och She ska bli spännande att följa - för det får vi väl?

    SvaraRadera
  18. Snygg triss!
    Vad fint du gjort om härinne med :-)

    SvaraRadera
  19. Väldigt fina bilder och jag ser verkligen fram emot att få se fler bilder på skulpturen SHE.
    //jonna d

    SvaraRadera
  20. Här var det konstnärligt till tusen. Fina alla tre.

    SvaraRadera

I will be really happy if you leave your nice comment here!

THANK`s / AX

Ax