söndag 20 februari 2011

Foto-triss - Tema - "så här ser det ut där jag är idag"

I veckans Tema på Foto-triss gäller "så här ser det ut där jag är idag"
Burr!! -24,5 då jag gick ut, kaaallllt! Men, faktiskt i solen ganska skönt. För er som hängde med förra veckan, så har jag gjort en kompis. Han fick idag följa med på promenad ner till Böles-holmarna i Umeå.
Så, bild nummer 1, tror ni inte att jag hittade en "kompis" till min "kompis". där satt den lilla gran-filuren ensam på en bänk. Så bra, de fick göra sällskap.

Bild nummer 2 är tagen för att visa den fjunigt lätta snön som ligger på trädens grenar, mycket vackert tycker jag.

Jag gick ut en gång till, mot kvälls-kvisten och tog en solnedgångs-bild på Röbäcks-slätten. Plågsamt kallt om fingrarna eftersom det börjat blåsa, men klart värt det.


Så här ser det ut hos mig idag, det ska bli spännande att se hur det ser ut hos er.
Ha en bra dag!

37 kommentarer:

  1. Visst är det fint med snön i trädet på mittbilden och gillar ljuset på den sista. Men det verkar lite kallt för de stackarna på första...

    SvaraRadera
  2. Fin triss.. Härlig kompis.. Men vad kallt ni har det. *brr* Sov så gott!

    SvaraRadera
  3. Coola :) bilder. Den nedersta är jättefin.

    SvaraRadera
  4. Stämningsfulla bilder alla tre. Mycket vackert hos dig.

    SvaraRadera
  5. Jättefin trisss och kul med flera tider på dygnet!

    SvaraRadera
  6. Kallt , kallt , kallt , men det är antagligen kallt hos dig - dina bilder förmedlar det ..Underbara bilder.

    SvaraRadera
  7. Fina bilder på ett vinterlandskap. Gillar trädet skarpt :)

    SvaraRadera
  8. Din mittenbild är jättefin! Det är otroligt så vackert det kan vara med nysnö!

    SvaraRadera
  9. Kall och vintrig triss, hoppas han inte fryser om lilla stjärten din lilla gubbe;-)
    Ha en skön söndag;-)

    SvaraRadera
  10. Man undrar ju hur länge det ska ta innan all denna snö kommer att försvinna ... vackra solnedgångar blir det iaf den här tiden plus att träden blir så skulpturala med frost och snö ... just nu känner jag att det är det enda positiva i allt det vita :))

    SvaraRadera
  11. Vilka härliga bilder. Snö på träd är så vackert. Man ser verkligen alla konturer ännu bättre då. Sista bilden är otoligt fin med ett väldigt fint ljus. / Nettan

    SvaraRadera
  12. Jättefin triss. Din sista bild på solnedgången blir min favorit.

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  13. Vackra vinterbilder, speciellt soldnedgången tilltalar mig :)

    SvaraRadera
  14. Det var fina vinterbilder!
    Din sista bild är väldigt vacker.

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  15. Det är många som visar vackra vinter bilder idag. Kallt och sån där knarrande snö under skorna. Längtar faktist efter en sån vinter, det var länge sen för mig nu.
    Ha en forsatt trevlig söndag!

    SvaraRadera
  16. Verkligen ett kallt men vackert triss.JAg gillade den sista bilden skarpt
    Sinna

    SvaraRadera
  17. Vilken vacker solnedgångsbild!

    SvaraRadera
  18. Huva! det ser kallt ut där på bänken men den blir ändå min favoritbild. En bild man tittar länge på och funderar över:-)

    SvaraRadera
  19. se där ja, din kompis fick följa med på en promenad...hoppas att han inte blev kall om rumpan bara!
    Underbara foton i din triss....
    sista foton är magiskt!

    SvaraRadera
  20. Härlig triss. Sista bilden är jättevacker! :)

    SvaraRadera
  21. Snygg triss! Jag gillar kvällsbilden bäst, med de fina färgerna.

    /Åsa

    SvaraRadera
  22. snöiga bilder vart jag än vänder mig, underbara bilder

    SvaraRadera
  23. Fina bilder men solnedgången tar priset =D

    SvaraRadera
  24. Vilka härliga bilder trots kylan! Vilken tur din komis hade.:) Kul idé.
    Ha en fortsatt fin helg!

    SvaraRadera
  25. Fantastiska bilder. Bilden med frostig träd och klar himmel är min favorit.

    SvaraRadera
  26. Björken mot den blå himlen är ju helt underbar. Önskar dig en fin kväll/Gela

    SvaraRadera
  27. Kul med kompis till kompisen:). Solnedgången är fantastisk och håller så med om att frosten gör träden så vackra.

    SvaraRadera
  28. Fina bilder. Det ser kallt ut. Brrrr...

    SvaraRadera
  29. Härlig triss!Gillar alla tre lika mycket!

    SvaraRadera
  30. Vad fint det såg ut där med kompisen, många år sedan man såg ljuset över Röbäcksslätten :)

    SvaraRadera
  31. Åh, vilka härliga bilder alla tre.
    Kontraster mot värmen här i Singan.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  32. Underbara bilder. Den sista är ju bara sååå vacker!

    SvaraRadera
  33. Sant att det är vackert när det är som på bilden i mitten.
    Men hu, så kallt. :-)

    SvaraRadera
  34. Fina bilder! Kul med kompisen och hans kompis på bänken. :)
    Bibbi

    SvaraRadera
  35. Det är vackert med den där kylan! Gillar den sista bäst, det är nåt visst med solnedgångar.

    SvaraRadera

I will be really happy if you leave your nice comment here!

THANK`s / AX

Ax